lørdag 29. juni 2013

Emeric på MH i Ramfjorden.

Idag Har Emeric gått mentalbeskrivelse. Det va en interessant, men VELDIG “myggat og kleggat” dag! Det va klegg og mygg OVERALT, og både- 2 og 4-beint sleit litt med det til tider. Innimellom på momentan va Emeric mer intressert i å jakte på klegggen enn å “se ka som skjedde” rundt han.

Selv testen gikk stort sett som forventa, han e endel lydberørt og ganske “feig”, men det visste æ jo. Det va litt mer overraskanes at han brukte en del/lang tid på å avreagere, men da vet æ no det.

Moment 1 og 2:

Moment 3:

Moment 4:

Moment 5:

Moment 6:

Moment 7:

Moment 8:

Moment 9 og 10:

Ska scanne inn sjemaet med kryssan hannes etterhvert , og legge ut også.

3 kommentarer:

  1. Veldig spennende! Jeg har jo ikke greie på dette her, og skjemaet sa meg heller ikke så veldig mye. Hva er bra og hva er mindre ønskelig?

    Han har nå flitt veldig flott han Emeric :)

    SvarSlett
  2. Ja, han e veldig flott :-)

    Det er ikke så greit å forstå disse testene, og det er ingenting som er rett eller galt. Det er kun for at oppdrettere og eiere ska se/forstå bedre hva det er slags "psyke" hunden har.Dessuten er det forsjellig hva man "ønsker" alt etter som hva slags rase man har.
    For min egen del ser jeg etter testen at Emeric har en ganske dårlig avreagering (tar lang tid før han tør å gå bort til kjeledressen feks), men lite trusseladferd (han gjør ikke utfall mot spøkelsene, bare knurrer litt på de) Hadde man hatt en vakthund så hadde man kanskje ønsket mer trusseladferd f.eks. På Skrammelet ser man at Emeric syns lyden/overraselsen var skummel, og der kunne jeg ønsket at han avreagerte litt fortere.

    SvarSlett
  3. Vet ikke om du ble så mye klokere av forklaringen min, ser nå at det ble mye "babbel" :-D

    SvarSlett